• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Programlar
    FUTBOL 55HAFTA BİTERKENN. ALPER CABBAR - 55. SAYFASAĞLIKTA PSİKOLOJİSPOR GAZETESİ
  • KENT HABERLERİ
  • YEREL YÖNETİMLER
  • SİYASET
  • EĞİTİM
  • SAĞLIK EKONOMİ ÇEVRE - ENERJİ ASAYİŞ YEREL SPOR KÜLTÜR SANAT TEKNOLOJİ SEKTÖREL TANITIM AV. ARZU SABUNCU İLE ORTAK AKIL SEÇİM - 2019
  • Ara
A
Büyüt
A
Küçült
  1. Haberler
  2. EĞİTİM
  3. Sokak Oyunlarını Bilgisayar Bilimi İle Birleştiren Proje
EĞİTİM
Yayınlanma: 12 Eylül 2021 - 20:40

Sokak Oyunlarını Bilgisayar Bilimi İle Birleştiren Proje

İlkadım Belediyesi “Geleneksel Sokak Oyunlarıyla Bilgisayar Bilimi” adlı proje ortağı olduğu çocukların programlamaya karşı önyargılarını yıkmak ve programlamaya geçiş süreçlerini kolaylaştırmak için

EĞİTİM
12 Eylül 2021 - 20:40
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Sokak Oyunlarını Bilgisayar Bilimi İle Birleştiren Proje
İlkadım Belediyesi “Geleneksel Sokak Oyunlarıyla Bilgisayar Bilimi” adlı proje ortağı olduğu çocukların programlamaya karşı önyargılarını yıkmak ve programlamaya geçiş süreçlerini kolaylaştırmak için geleneksel sokak oyunlarını ile oluşan etkilerin değerlendirildiği projenin kapanış programında katılımcıların belgelerini İlkadım Belediye Başkanı Necattin Demirtaş takdim etti.

Türkiye’de desteklenen 100 projeden biri olan, TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları 2020/1 çağrısı kapsamında 19 Mayıs Üniversitesi ve İlkadım Belediyesi’nin de proje ortağı olduğu “Geleneksel Sokak Oyunlarıyla Bilgisayar Bilimi” İlkadım sokaklarında gerçekleşti.

Geleneksel sokak oyunlarına entegre edilen bilgisayar bilimi etkinliklerine Kalkancı Mahallesi 294. Sokak ev sahipliği yaptı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Emine Şenduru’nun yönetiminde uzman araştırmacı, eğitmen ve rehberlerle bir ekip halinde katılım sağlayan Baruthane Ortaokulu, Kılıçaslan Ortaokulu, Belediye Ortaokulu ve Şehit Burak Zor Ortaokulu öğrencileri sek sek, misket, yağ satarım bal satarım ve istop gibi sokak oyunlarıyla çocukların problem çözme süreci, farklı algoritmaları en hızlı ve doğru çözümü seçmeleri test edildi.



Projenin kapanış etkinliğinde konuşan Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Emine Şendurur, "Geleneksel çocuk oyunlarının duyusal ve bilişsel alanda icra ettiği işlevleri öğrencilerimizin geleneksel çocuk oyunları üzerinden irdelemeye yönelik bir yapı taşıyan çalışmamızda ilgili oyunların genel kuralları, oynanma tarzı ve muhtevası yanında bu oyunların kişiliklerinin de kazanımı açısından büyük önem tutuyor. Oyunları günümüz teknolojisi bilgisayarla birleştirdik. Böylelikle geleneksel oyunların yaygınlığını artırıp hem de çocuklarımızın bilgisayar ile tanışma sürecinin kısalttık. Projemizde ilkadım ilçemizin sokaklarını bizlere açan Belediye Başkanımıza ve emeği geçen herkese sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum" dedi.



Toplumun geleceği olan çocuklar, oyunlarla beraber bir takım değerler kazandığını anlatan İlkadım Belediye Başkanı Necattin Demirtaş,” Çocuklarımız özellikle günümüzde teknolojinin getirdiği yeniklerin etkisinde kalan veya bu yeniliklerle ortaya çıkan oyunların içinde ya hiç yoktur ya da çok az bulunmaktadır. Televizyon ve bilgisayarın hayatımızda önemli bir yer işgal etmesiyle oyunlar, geleneksel oyunlar ve bilgisayar oyunları olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu ayrımı yapmamızın en önemli sebebi oyunların çocuklara kattığı ve toplumları ayakta tutan yapı içinde barındırdığı değerlerdir. Bu değerleri gelecek nesillere aktarma işleminde ise eğitim önemli rol oynamaktadır. Bu vesile ile gelecek nesillerin nitelikli yetişmesinde atılmış olan bu projede emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.



Konuşmaların ardında katılım sağlayan öğrencilerine katılım belgelerini Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Şener Şentürk takdim ederek, Proje Yürütücüsü Doç. Dr. Emine Şendurur ve uzman eğitimcilerin katılım belgesini İlkadım Belediye Başkanı Necattin Demirtaş takdim etti.

Projenin Kapanış etkinlik programına İlkadım Belediye Başkanı Necattin Demirtaş, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Şener Şentürk, Proje Yürütücüsü Doç. Dr. Emine Şendurur, Uzman eğitimciler Satı Durmuşkaya, Süleyman Çiftli, İbrahim Çetin, Elif Omca Çobanoğlu, Kalkancı, proje ortağı olan okulların idarecileri, Mahalle Muhtarı Zekiye Nur Aydemir katılım sağladı.
İlginizi Çekebilir
Eğitim-İş’ten Şiddet ve Eşitsizlik Artıyor Vurgusu
Eğitim-İş’ten Şiddet ve Eşitsizlik Artıyor Vurgusu
İlkadım Kreşlerinde Muhteşem Gösteri
İlkadım Kreşlerinde Muhteşem Gösteri
Camiler Çocuklarla Dolacak Hediyeler Canik’ten Olacak
Camiler Çocuklarla Dolacak Hediyeler Canik’ten Olacak
Meslek Lisesi Öğrencileri SBB’de Staj Yapabilecek
Meslek Lisesi Öğrencileri SBB’de Staj Yapabilecek
Son Haberler
Amacımız Genç Nüfusu Samsun’da Tutabilmek
Amacımız Genç Nüfusu Samsun’da Tutabilmek
Samsun'da Mahalleden Ayrılmadan Gönüllü Kentsel Dönüşüm
Samsun'da Mahalleden Ayrılmadan Gönüllü Kentsel Dönüşüm
İlkadım'da Çocuklarla Eğlence Büyüklerle Sohbet
İlkadım'da Çocuklarla Eğlence Büyüklerle Sohbet
Samsun Hızlı Tren Ağıyla Buluşuyor
Samsun Hızlı Tren Ağıyla Buluşuyor
İsrail'in Asıl Hedefi İslam Dünyasıdır!
İsrail'in Asıl Hedefi İslam Dünyasıdır!
Ahilik Medeniyet Tarihine Kültürümüzün Armağan Ettiği Bir Değerdir
Ahilik Medeniyet Tarihine Kültürümüzün Armağan Ettiği Bir Değerdir

Ana Sayfa
Programlar
KENT HABERLERİ
YEREL YÖNETİMLER
SİYASET
EĞİTİM
SAĞLIK
EKONOMİ
ÇEVRE - ENERJİ
ASAYİŞ
YEREL SPOR
KÜLTÜR SANAT
TEKNOLOJİ
SEKTÖREL TANITIM
AV. ARZU SABUNCU İLE ORTAK AKIL
SEÇİM - 2019
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Günün Haberleri
Arşiv
Hava Durumu
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
Samsun Kanal 362 İnternet Video Haber Sitesi
Pazar Mah. Meserret Sokak Talakoğlu İşhanı No:21/Kat:1D:12 İlkadım / SAMSUN
362medyagrup@gmail.com
0 (543) 476-9327
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Hava Durumu
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.