Samsun'da 112 Acil Çağrı Merkezi'ne 2020 yılında yapılan 1 milyon 943 bin 360 çağrının, 1 milyon 512 bin 456'sı gereksiz ve asılsız çağrılardan oluştuğu ortaya çıktı. Bir vatandaşın 112'yi 3 ayda 846 kere araması ise pes dedirtti.
Çağrılar arasında, "Korona virüsün çaresini buldum", "Kurbanlığıma korona testi yaptırmak istiyorum" gibi ilginç iddia ve talepler yer alırken, sohbet veya hakaret etmek için arayanlar da oldu.
2020 yılında birçok kurumun 112 çatısı altında birleşmesi, korona virüs etkisi, gereksiz ve asılsız çağrılar sonucunda çağrı sayısı yüzde 300 artış gösterdi. Bir vatandaşın ise çağrı merkezini 3 ayda 846 kez arayarak hakaret etmesi dikkat çekti. Söz konusu kişi ile ilgili yasal işlem başlatıldı.
Gereksiz çağrıların kendilerini son derece yorduğunu belirten 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Emin Demir, "Gecenin 02.30’da Bafralı bir vatandaş aradığında ‘ben kaymakamımızı ayakta gördüm. O gece saat 03.00’te vatandaşın ekmek ihtiyacı kaymakamlığımız tarafından giderildi’ dedi. Bu çok değerliydi" dedi.
Müdür Demir, " Asılsız çağrıların yüzde 80'ine yakın bir kısmı ya sohbet etmek veya ayrıldığı bir sevgilisi olur kavga ettiği bir dostu olur bunlar arıyor. Bazı vatandaşlarımız ise kasıtlı olarak hakaret etmek için arıyorlar. Bu üzücü bir olaydır. Ara ara cımbızlama dinliyoruz. Personel ile vatandaş arasındaki diyalogları nasıldır diye. Vatandaşın sadece ve sadece hakaret etmek için jandarmayı veya emniyeti bağla dediğine rastlıyoruz. Biz gece sıcak yatağımızda uyuyorsak onlar nöbet tuttuğu içindir. Biz hiçbir şeye kayıtsız kalmıyoruz. Kurumlarla vatandaş arasında köprüyüz. Arıyor, ‘bakkal saat 20.00'de kapanmış’ diyor. 112 ne yapsın buna bakkalı mı açtırsın. Gerçekten ihtiyacı olmayan pek çok kişi bizi arıyor. Sigara, doğum günü pastası için, canı sıkıldığı için bizleri arayan vatandaşlar var. En ilginci ise 'korona virüsün çaresini buldum' diye arayan oldu. Günde 5- 6 tane böyle değişik olaylarla karşılaşabiliyoruz. Daha duyarlı olmak gerekiyor" açıklamasında bulundu.
Çağrılar arasında, "Korona virüsün çaresini buldum", "Kurbanlığıma korona testi yaptırmak istiyorum" gibi ilginç iddia ve talepler yer alırken, sohbet veya hakaret etmek için arayanlar da oldu.
2020 yılında birçok kurumun 112 çatısı altında birleşmesi, korona virüs etkisi, gereksiz ve asılsız çağrılar sonucunda çağrı sayısı yüzde 300 artış gösterdi. Bir vatandaşın ise çağrı merkezini 3 ayda 846 kez arayarak hakaret etmesi dikkat çekti. Söz konusu kişi ile ilgili yasal işlem başlatıldı.
Gereksiz çağrıların kendilerini son derece yorduğunu belirten 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Emin Demir, "Gecenin 02.30’da Bafralı bir vatandaş aradığında ‘ben kaymakamımızı ayakta gördüm. O gece saat 03.00’te vatandaşın ekmek ihtiyacı kaymakamlığımız tarafından giderildi’ dedi. Bu çok değerliydi" dedi.
Müdür Demir, " Asılsız çağrıların yüzde 80'ine yakın bir kısmı ya sohbet etmek veya ayrıldığı bir sevgilisi olur kavga ettiği bir dostu olur bunlar arıyor. Bazı vatandaşlarımız ise kasıtlı olarak hakaret etmek için arıyorlar. Bu üzücü bir olaydır. Ara ara cımbızlama dinliyoruz. Personel ile vatandaş arasındaki diyalogları nasıldır diye. Vatandaşın sadece ve sadece hakaret etmek için jandarmayı veya emniyeti bağla dediğine rastlıyoruz. Biz gece sıcak yatağımızda uyuyorsak onlar nöbet tuttuğu içindir. Biz hiçbir şeye kayıtsız kalmıyoruz. Kurumlarla vatandaş arasında köprüyüz. Arıyor, ‘bakkal saat 20.00'de kapanmış’ diyor. 112 ne yapsın buna bakkalı mı açtırsın. Gerçekten ihtiyacı olmayan pek çok kişi bizi arıyor. Sigara, doğum günü pastası için, canı sıkıldığı için bizleri arayan vatandaşlar var. En ilginci ise 'korona virüsün çaresini buldum' diye arayan oldu. Günde 5- 6 tane böyle değişik olaylarla karşılaşabiliyoruz. Daha duyarlı olmak gerekiyor" açıklamasında bulundu.