Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’ndaki 2026 yılı bütçe görüşmelerine Samsun damga vurdu. AK Parti Samsun Milletvekili Mehmet Muş başkanlığında toplanan komisyonda milletvekilleri arasında en öne çıkan diyaloglar Samsun üzerinde yaşandı.Özellikle Karadeniz'in Doğu-Batı aksını ilgilendiren demiryolu projeleri, çevre yolları, havaalanı yatırımları ve şehir içi ulaşım konularının gündeme getirildiği toplantıda Samsun hem Cumhur İttifakı hem de muhalefet milletvekillerinin söz aldığı şehir oldu.
KOMİSYONDA SAMSUN GÜNDEMİUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, komisyonda yaptığı sunumda Samsun-Sarp Hızlı Tren Hattı, Kılıçdede-Şehir Hastanesi-Kamu Kampüsü Hattı ile kuzey-güney ulaşımına yönelik projelerden bahsetti. Batı Çevre Yolu'nun acele kamulaştırmalarının yapıldığını kaydetti.KİTAPÇIKTA DETAYLAR PAYLAŞILDIKitapçıkta yer alan projeler, Samsun'un gelecek dönemde yalnızca Karadeniz'in değil, Türkiye'nin de en stratejik ulaştırma merkezlerinden biri haline getirileceğini ortaya koydu.Kitapçıkta Karadeniz Sahil Demiryolu, Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı, Şehir Hastanesi Raylı Sistem Projesi, lojistik merkez bağlantıları, kıyı koruma yatırımları ile OSB iltisak hatları gibi projelerin detayları paylaşıldı.Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karadeniz kıyı güvenliği kapsamında Samsun'da kritik bir kıyı koruma projesi de yürütecek. Kitapçıkta, "Samsun Çatalçam Ayrık Dalgakıran ve Güçlendirme İnşaatı" başlığıyla yer alan proje kapsamında, Samsun'un sahil hattı fırtına ve dalga erozyonuna karşı güçlendirilecek.
VEKİL MUŞ’TAN CEVAPDEM Parti Siirt Milletvekili Sabahat Erdoğan Sarıtaş, "Samsun'da raylı sistem var, Diyarbakır ve Mardin gibi büyükşehirlerde yok" eleştirisi üzerine söz alan AK Parti Samsun Milletvekili ve Komisyon Başkanı Mehmet Muş, seçim bölgesine sataşıldığını belirtti.İYİ Parti Trabzon Milletvekili Yavuz Aydın "Hükümetin 'Erzincan-Trabzon Hattı' sözünü yıllarca ertelediğini, şimdi 'Samsun-Sarp Hattı' söylemiyle oyaladığını” iddia etti. Komisyon Başkanı Mehmet Muş, bu eleştiriye Samsun'un demiryolu projelerindeki stratejik konumunu dikkati çekerek cevap verdi. Mehmet Muş, "Önce bir Samsun'a gelsin. Samsun'a gelmeden nasıl gelecek oraya? Önce Samsun'a, oradan da Trabzon'a gelecek" dedi.MHP’Lİ VEKİLLERDEN ÖNEMLİ MESAJLARMHP Ordu Milletvekili Naci Şanlıtürk, Samsun-Sarp demiryolunun hızlandırılmasının bölgesel kalkınma açısından gerekli olduğunu dile getirdi. Projenin yalnızca Samsun'a değil, tüm Doğu Karadeniz hattına canlılık katacağını belirtti.MHP Kırıkkale Milletvekili Halil Öztürk ise Çorum-Samsun bağlantısının savunma sanayisi açısından önemine dikkati çekti. MHP Adana Milletvekili Ayşe Sibel Ersoy, Adana-Kayseri-Samsun lojistik koridorunun Türkiye’nin kuzey-güney entegrasyonunda kritik rol oynayacağını belirtti.
CHP'DEN ELEŞTİRİ: ‘MAKET İSTEMİYORUZCHP Amasya Milletvekili Reşat Karagöz ise Ankara-Samsun Hızlı Tren Hattı'nın 15 yıldır ilerlemediğini savunarak Amasya'nın oyalandığını öne sürdü. CHP Samsun Milletvekili Murat Çan, Bakan Uraloğlu'nun sunumunda Samsun'un ‘adı dahi geçmediğini’ iddia ederek eleştirilerde bulundu.CHP Ordu Milletvekili Seyit Torun, 2011'de müjdelenen Samsun-Sarp Hattı'nın her seçim dönemi gündeme gelip sonra rafa kalktığını söyledi ve projeyi ‘oyalama projesi’ olarak nitelendirdi. CHP Rize Milletvekili Tahsin Ocaklı ise Samsun-Sarp Hattı'nın fiziki olarak zor olduğunu ifade ederek, projenin ‘sakat doğum’ riski taşıdığını savundu.CHP Trabzon Milletvekili Sibel Suiçmez, "Yıllardır verilen Erzincan-Trabzon Demiryolu sözünün rafa kalktığını, bunun yerine Samsun-Sarp söyleminin öne çıkarıldığını” dile getirdi. Suiçmez, "Planlanan olursa demiryolu ancak 15 yıl sonra Samsun'a gelir. Biz peron görmek istiyoruz, maket değil" dedi.SAMSUN’A MEGA ULAŞIM PROJELERİKARADENİZ SAHİL DEMİRYOLU SAMSUN-SARP PROJESİDoğu Karadeniz'in omurgası olacak Samsun–Sarp Demiryolu, Karadeniz'in doğusunu batısına bağlayacak stratejik bir proje olarak öne çıktı. Proje, bakanlığın resmi sunumunda "Karadeniz Sahil Demiryolu (Samsun–Sarp) Projesi" başlığıyla yer aldı. Bu hattın hayata geçmesiyle Samsun'un, Karadeniz sahiline bağlantısı da güçlenecek. Ordu, Giresun, Trabzon ve Rize üzerinden Gürcistan sınırına uzanan kesintisiz bir hat oluşacak ve bölge taşımacılığında yeni bir dönemin kapıları açılacak.
KIRIKKALE-ÇORUM-SAMSUN HIZLI TREN PROJESİKitapçıkta, AK Parti Samsun Milletvekili Mehmet Muş'un yakından ilgilendiği hızlı tren projesi de yer aldı. Projenin ilk etabı olan Kırıkkale (Delice)-Çorum kesimi yüzde 6 fiziki gerçekleşmeye ulaştı. Yılda 12 milyon yolcu taşıma kapasitesi olan proje tamamlandığında Samsun'un Ankara ve İç Anadolu ile hızlı tren üzerinden entegrasyonu güçlenecek.
SAMSUN'A YENİ RAYLI SİSTEMSamsun'un şehir içi toplu ulaşım altyapısı büyük bir yatırımla güçlenecek. Samsun'a 13,3 kilometre uzunluğunda kent içi raylı sistem planlanıyor. Kitapçıkta, Samsun-Kılıçdede-Şehir Hastanesi-Kamu Kampüsü Raylı Sistem Hattı'na ilişkin detaylar paylaşıldı. Bu hatla Samsun Şehir Hastanesi'ne kesintisiz ulaşım sağlanacak, üniversite-hastane-kamu kampüsü aksında modern bir raylı sistem omurgası kurulacak.
KUZEYİN LOJİSTİK MERKEZİ OLACAKUlaştırma ve Altyapı Bakanlığının kitapçığında, Samsun'u lojistiğin merkezlerinden biri haline getirecek en kritik yatırımlar arasında Gelemen-Tekkeköy İltisak Hattı da yer alıyor. Bu hat, lojistik merkezlerle sanayi bölgeleri arasında yük taşımacılığını hızlandıran, Samsun Limanı'nı tüm Türkiye'ye bağlayan bir altyapı işlevi görecek.Samsun'un yeni organize sanayi bölgeleri de demiryolu ile destekleniyor. Kitapçıkta, açık şekilde "Samsun Yeni OSB-3,34 KM İltisak Hattı" başlığı dikkati çekti. Bu yatırım OSB'den limanlara hızlı yük taşımacılığını sağlayacak. Samsun'un bir diğer sanayi bölgesi olan Havza OSB de demiryolu ağına bağlanacak. Kitapçıkta, planlanan projeler bölümünde "Havza OSB İltisak Hattı" olarak listelendi.
KOMİSYONDA SAMSUN GÜNDEMİUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, komisyonda yaptığı sunumda Samsun-Sarp Hızlı Tren Hattı, Kılıçdede-Şehir Hastanesi-Kamu Kampüsü Hattı ile kuzey-güney ulaşımına yönelik projelerden bahsetti. Batı Çevre Yolu'nun acele kamulaştırmalarının yapıldığını kaydetti.KİTAPÇIKTA DETAYLAR PAYLAŞILDIKitapçıkta yer alan projeler, Samsun'un gelecek dönemde yalnızca Karadeniz'in değil, Türkiye'nin de en stratejik ulaştırma merkezlerinden biri haline getirileceğini ortaya koydu.Kitapçıkta Karadeniz Sahil Demiryolu, Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı, Şehir Hastanesi Raylı Sistem Projesi, lojistik merkez bağlantıları, kıyı koruma yatırımları ile OSB iltisak hatları gibi projelerin detayları paylaşıldı.Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karadeniz kıyı güvenliği kapsamında Samsun'da kritik bir kıyı koruma projesi de yürütecek. Kitapçıkta, "Samsun Çatalçam Ayrık Dalgakıran ve Güçlendirme İnşaatı" başlığıyla yer alan proje kapsamında, Samsun'un sahil hattı fırtına ve dalga erozyonuna karşı güçlendirilecek.
VEKİL MUŞ’TAN CEVAPDEM Parti Siirt Milletvekili Sabahat Erdoğan Sarıtaş, "Samsun'da raylı sistem var, Diyarbakır ve Mardin gibi büyükşehirlerde yok" eleştirisi üzerine söz alan AK Parti Samsun Milletvekili ve Komisyon Başkanı Mehmet Muş, seçim bölgesine sataşıldığını belirtti.İYİ Parti Trabzon Milletvekili Yavuz Aydın "Hükümetin 'Erzincan-Trabzon Hattı' sözünü yıllarca ertelediğini, şimdi 'Samsun-Sarp Hattı' söylemiyle oyaladığını” iddia etti. Komisyon Başkanı Mehmet Muş, bu eleştiriye Samsun'un demiryolu projelerindeki stratejik konumunu dikkati çekerek cevap verdi. Mehmet Muş, "Önce bir Samsun'a gelsin. Samsun'a gelmeden nasıl gelecek oraya? Önce Samsun'a, oradan da Trabzon'a gelecek" dedi.MHP’Lİ VEKİLLERDEN ÖNEMLİ MESAJLARMHP Ordu Milletvekili Naci Şanlıtürk, Samsun-Sarp demiryolunun hızlandırılmasının bölgesel kalkınma açısından gerekli olduğunu dile getirdi. Projenin yalnızca Samsun'a değil, tüm Doğu Karadeniz hattına canlılık katacağını belirtti.MHP Kırıkkale Milletvekili Halil Öztürk ise Çorum-Samsun bağlantısının savunma sanayisi açısından önemine dikkati çekti. MHP Adana Milletvekili Ayşe Sibel Ersoy, Adana-Kayseri-Samsun lojistik koridorunun Türkiye’nin kuzey-güney entegrasyonunda kritik rol oynayacağını belirtti.
CHP'DEN ELEŞTİRİ: ‘MAKET İSTEMİYORUZCHP Amasya Milletvekili Reşat Karagöz ise Ankara-Samsun Hızlı Tren Hattı'nın 15 yıldır ilerlemediğini savunarak Amasya'nın oyalandığını öne sürdü. CHP Samsun Milletvekili Murat Çan, Bakan Uraloğlu'nun sunumunda Samsun'un ‘adı dahi geçmediğini’ iddia ederek eleştirilerde bulundu.CHP Ordu Milletvekili Seyit Torun, 2011'de müjdelenen Samsun-Sarp Hattı'nın her seçim dönemi gündeme gelip sonra rafa kalktığını söyledi ve projeyi ‘oyalama projesi’ olarak nitelendirdi. CHP Rize Milletvekili Tahsin Ocaklı ise Samsun-Sarp Hattı'nın fiziki olarak zor olduğunu ifade ederek, projenin ‘sakat doğum’ riski taşıdığını savundu.CHP Trabzon Milletvekili Sibel Suiçmez, "Yıllardır verilen Erzincan-Trabzon Demiryolu sözünün rafa kalktığını, bunun yerine Samsun-Sarp söyleminin öne çıkarıldığını” dile getirdi. Suiçmez, "Planlanan olursa demiryolu ancak 15 yıl sonra Samsun'a gelir. Biz peron görmek istiyoruz, maket değil" dedi.SAMSUN’A MEGA ULAŞIM PROJELERİKARADENİZ SAHİL DEMİRYOLU SAMSUN-SARP PROJESİDoğu Karadeniz'in omurgası olacak Samsun–Sarp Demiryolu, Karadeniz'in doğusunu batısına bağlayacak stratejik bir proje olarak öne çıktı. Proje, bakanlığın resmi sunumunda "Karadeniz Sahil Demiryolu (Samsun–Sarp) Projesi" başlığıyla yer aldı. Bu hattın hayata geçmesiyle Samsun'un, Karadeniz sahiline bağlantısı da güçlenecek. Ordu, Giresun, Trabzon ve Rize üzerinden Gürcistan sınırına uzanan kesintisiz bir hat oluşacak ve bölge taşımacılığında yeni bir dönemin kapıları açılacak.
KIRIKKALE-ÇORUM-SAMSUN HIZLI TREN PROJESİKitapçıkta, AK Parti Samsun Milletvekili Mehmet Muş'un yakından ilgilendiği hızlı tren projesi de yer aldı. Projenin ilk etabı olan Kırıkkale (Delice)-Çorum kesimi yüzde 6 fiziki gerçekleşmeye ulaştı. Yılda 12 milyon yolcu taşıma kapasitesi olan proje tamamlandığında Samsun'un Ankara ve İç Anadolu ile hızlı tren üzerinden entegrasyonu güçlenecek.
SAMSUN'A YENİ RAYLI SİSTEMSamsun'un şehir içi toplu ulaşım altyapısı büyük bir yatırımla güçlenecek. Samsun'a 13,3 kilometre uzunluğunda kent içi raylı sistem planlanıyor. Kitapçıkta, Samsun-Kılıçdede-Şehir Hastanesi-Kamu Kampüsü Raylı Sistem Hattı'na ilişkin detaylar paylaşıldı. Bu hatla Samsun Şehir Hastanesi'ne kesintisiz ulaşım sağlanacak, üniversite-hastane-kamu kampüsü aksında modern bir raylı sistem omurgası kurulacak.
KUZEYİN LOJİSTİK MERKEZİ OLACAKUlaştırma ve Altyapı Bakanlığının kitapçığında, Samsun'u lojistiğin merkezlerinden biri haline getirecek en kritik yatırımlar arasında Gelemen-Tekkeköy İltisak Hattı da yer alıyor. Bu hat, lojistik merkezlerle sanayi bölgeleri arasında yük taşımacılığını hızlandıran, Samsun Limanı'nı tüm Türkiye'ye bağlayan bir altyapı işlevi görecek.Samsun'un yeni organize sanayi bölgeleri de demiryolu ile destekleniyor. Kitapçıkta, açık şekilde "Samsun Yeni OSB-3,34 KM İltisak Hattı" başlığı dikkati çekti. Bu yatırım OSB'den limanlara hızlı yük taşımacılığını sağlayacak. Samsun'un bir diğer sanayi bölgesi olan Havza OSB de demiryolu ağına bağlanacak. Kitapçıkta, planlanan projeler bölümünde "Havza OSB İltisak Hattı" olarak listelendi. 




