Kent genelinde vatandaşlara daha hızlı ve etkin hizmet sunabilmek amacıyla iletişim ağlarını sürekli olarak güçlendiren Samsun Büyükşehir Belediyesi, ‘Alo 153 Çözüm Merkezi’ ile bu misyonunu destekliyor. Alo 153 Çözüm Merkezi, 7/24 anlayışı ile kesintisiz hizmet sunarak vatandaşla belediye arasında iletişim köprüsü görevi görüyor.ÇAĞRI KARŞILAMADA YÜZDE 93 BAŞARIAlo 153 Çözüm Merkezi, 2025 Yılı Ocak-Temmuz döneminde çağrı karşılamada yüzde 93 başarı oranı ile dikkat çekti. 7 aylık dönemde 685 bin 69 çağrı karşılanırken çağrıların yüzde 41’inde anlık bilgilendirme yapıldı. Kalan çağrılar ise çözülmek üzere ilgili birimlere aktarıldı.Çağrılarda yoğunluğu ise SAMAIR rezervasyonları, sosyal yardımlar, kanalizasyon sorunları ve su kesintisi başvuruları oluşturdu.
PROJELERE YÖN VEREN ANKETAlo 153 Çözüm Merkezi aynı zamanda kamuoyu anket çalışmaları ile beklenti ve talepleri etkin şekilde ölçerek hizmet planlamalarına veri sunuyor. Vatandaşlarının görüşlerini önemseyen belediye, hizmet ve projelerine çeşitli anket çalışmaları ile yön veriyor. MOBİL ÇÖZÜM OTOBÜSÜ SAHADAMobil Çözüm Otobüsü ile 17 ilçede sahaya çıkan 153 Çözüm Merkezi ekipleri, vatandaşların taleplerini yerinde dinliyor, doğrudan iletişim kurarak çözüm üretiyor. Önemli gün ve haftalar, yerel etkinlikler ve fuarlarda Mobil Çözüm Aracı yerini alarak hizmet sunuyor. Çözüm Merkezi ekipleri, 17 ilçede görev yapan muhtarları da yerinde ziyaret ederek mahallelerin ihtiyaçlarını doğrudan dinliyor.
