Samsun, doğal güzellikleri ve eşsiz Karadeniz sahilleriyle alternatif tatil arayışında olanların yeni gözdesi haline geliyor. Son dönemde turizm sektöründe büyük rağbet gören bungalov yapılar, özellikle Atakum ve 19 Mayıs ilçelerinde yoğunlaşırken, sektördeki işletmeciler güç birliği yaparak SAMBUDER (Samsun Bungalovcular Derneği) çatısı altında toplandı.HEDEF KARADENİZ'İN İNCİ ŞEHRİNDE BUNGALOV TURİZMİNİ ARTIRMAKSAMBUDER Bungalovcular Derneği Başkanı Yeşim Gündüz, derneğin kuruluş amacını, Samsun’un turizm potansiyelini daha da yukarılara taşımak olarak özetledi. Yeşim Gündüz, Karadeniz’in incisi olan Samsun’un; doğal güzellikleri, denize uzanan sahilleri, yemyeşil doğası ve huzurlu atmosferiyle alternatif tatil arayanlar için önemli bir fırsat sunduğunu vurguladı.
SAMBUDER’İN DÖRT TEMEL STRATEJİSİSAMBUDER Başkanı Yeşim Gündüz, belirlenen stratejileri detaylandırarak, dört ana başlık altında topladıklarını kaydetti.Sosyal medya, dijital reklamlar ve influencer iş birlikleri gibi modern pazarlama yöntemleriyle Samsun’un doğal güzellikleri ve bungalov konaklama seçenekleri geniş kitlelere ulaştırmayı hedeflediklerini kaydeden Yeşim Gündüz, doğa ile iç içe ve sahil kesimlerinde modern imkanlara sahip bungalov evleri yaygınlaştırmayı, yerli ve yabancı turistlere yüksek standartlarda huzurlu bir tatil deneyimi sunmayı amaçladıklarını sözlerine ekledi.Sadece konaklama değil, aynı zamanda denize yakın yürüyüş yolları, bisiklet parkurları, kamp alanları ve çeşitli etkinlik organizasyonları düzenleyeceklerini belirten Yeşim Gündüz, yerel işletmelerle iş birliği yaparak bölge esnafının destekleneceği, turizmin ekonomik faydasının yerel esnafa yayılmasının önünü açacaklarını kaydetti.
SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME HEDEFLENİYORAyrıca sosyal sorumluluk projelerinde yer almayı amaçlayan SAMBUDER, Samsun’un turizm gelirlerinde önemli bir artış, şehrin marka değerinde yükselme ve yerli ve yabancı turist sayısında yıl boyu sürdürülebilir bir büyüme hedefliyor. Ayrıca, doğa dostu ve huzurlu bir tatil anlayışının yaygınlaşması amaçlanıyor.

