Vatandaşlara hızlı, güvenilir, şeffaf ve kaliteli hizmet sunmak amacıyla dijital dönüşüm çalışmalarını sürdüren İlkadım Belediyesi, son olarak 'E-Belge Platformu' ile vatandaşların İmar Durum Belgesi (E-ÇAP),Yapı Ruhsatı (E-RUHSAT), Yapı Denetim ve İskan Süreçleri (E-İSKAN), Eksper İnceleme Süreçleri (E-EKSPER) gibi başvuru süreçlerini tek bir platformda dijital mecraya taşıdı.İmar durumu ve yapı ruhsatı başvurularını belediyeye gelerek yazılı olarak yapan vatandaşlar artık belediyeye gelmeden işlemlerini 'E-Belge Platformu' üzerinden çok daha hızlı bir şekilde yapabilecek.
UZMANLAR BRİFİNG VERDİ
Uzmanlar; İlkadım Belediye Başkanı Necattin Demirtaş, yapı müteahhitleri, yapı denetim kuruluşları, proje müellifleri ve gayrimenkul değerleme süreçlerinde görev yapan tüm paydaşların katılım sağladığı tanıtım toplantısında 'E-Belge Platformu'nun kullanımı ve getirdiği kolaylıkları anlattı.
SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR?
Uzmanlar, "E-Belge Platformu'na 'www.ilkadim.bel.tr' internet adresine girerek 'e devlet, telefon ve mail adresi' ile kendi adınıza sistemde bir profil oluşturuyorsunuz. Talepler doğrultusunda ilgili belgeler sisteme yüklenerek elektronik imzalı belgeler dijital olarak hazırlanıyor. Uygulama; hazırlanmakta olan imar durumu belgesinin ve yapı ruhsatı talebinin hangi aşamada olduğu yapı sahibine ve yapı müteahhidine SMS ve mail yoluyla otomatik olarak bildiriyor. Vatandaşlar başvurusunun hangi aşamada olduğunu takip edebiliyor.
EVRAK HANGİ AŞAMADA SİSTEMDEN TAKİP EDİLEBİLİYOR
Onaylanan proje ve dosyalar, elektronik olarak imzalandığı için E-Belge Platformu uygulaması ile vatandaşlar zamandan ve kağıt tüketiminden tasarruf ederek imar başvuru süreçlerini belediyeye gelmeden dijital ortamda tamamlayabiliyor. Aynı zamanda yapı denetim sürecinin de dijital ortama taşınmasıyla yapının denetimine ilişkin tüm bilgi ve belgeler elektronik ortamda takip edilebiliyor. 'Yapı Kullanma İzin Belgesi' taleplerinde de başvuru sahibi süreci dijital ortamda takip etme imkanı buluyor. Kredi ile ev almak için yapılan başvurularda ekspertiz incelemelerinin de dijital ortamda yapılması kolaylığı sunulduğundan hızlı bir şekilde kredilendirme işlemlerinin yürütülmesine imkan sağlıyor."
ŞİKAYETLERİ RAFA KALDIRIYORUZ
İlkadım Belediye Başkanı Necattin Demirtaş, "İnternet teknolojisinin sağladığı imkanları hizmetlerimizle harmanlayarak, 'dijital dönüşüm' çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu uygulama ile vatandaşlarımızdan sıklıkla gelen 'Evrağım kayboldu, evrağım hala imzalanmadı, belediyeye gelip gitmekten yorulduk' gibi şikayetleri ortadan kaldıracağız. Artık kimse belediyede birimler arasında dolaşmayacak. Hatta belediyeye gelinmesine bile gerek kalmayacak. Yapılan başvuruların ne zaman işleme alındığı, hangi aşamalardan ne kadar sürede geçtiği kayıt altına alınacak. Süreci denetleyerek, vatandaşı da bilgilendirerek, çok daha hızlı tamamlanmasını sağlayacağız" dedi.Başkan Necattin Demirtaş, uygulamanın imar ve yapı ruhsatı arşivini oluşturan belgelerin yıpranmasının önüne geçilmesi, aynı belgeye ihtiyaç duyan kişilere çoklu erişim, zamandan tasarruf ve kağıt israfı gibi bir çok alanda avantaj sunduğunu sözlerine ekledi.

Uzmanlar; İlkadım Belediye Başkanı Necattin Demirtaş, yapı müteahhitleri, yapı denetim kuruluşları, proje müellifleri ve gayrimenkul değerleme süreçlerinde görev yapan tüm paydaşların katılım sağladığı tanıtım toplantısında 'E-Belge Platformu'nun kullanımı ve getirdiği kolaylıkları anlattı.

Uzmanlar, "E-Belge Platformu'na 'www.ilkadim.bel.tr' internet adresine girerek 'e devlet, telefon ve mail adresi' ile kendi adınıza sistemde bir profil oluşturuyorsunuz. Talepler doğrultusunda ilgili belgeler sisteme yüklenerek elektronik imzalı belgeler dijital olarak hazırlanıyor. Uygulama; hazırlanmakta olan imar durumu belgesinin ve yapı ruhsatı talebinin hangi aşamada olduğu yapı sahibine ve yapı müteahhidine SMS ve mail yoluyla otomatik olarak bildiriyor. Vatandaşlar başvurusunun hangi aşamada olduğunu takip edebiliyor.

Onaylanan proje ve dosyalar, elektronik olarak imzalandığı için E-Belge Platformu uygulaması ile vatandaşlar zamandan ve kağıt tüketiminden tasarruf ederek imar başvuru süreçlerini belediyeye gelmeden dijital ortamda tamamlayabiliyor. Aynı zamanda yapı denetim sürecinin de dijital ortama taşınmasıyla yapının denetimine ilişkin tüm bilgi ve belgeler elektronik ortamda takip edilebiliyor. 'Yapı Kullanma İzin Belgesi' taleplerinde de başvuru sahibi süreci dijital ortamda takip etme imkanı buluyor. Kredi ile ev almak için yapılan başvurularda ekspertiz incelemelerinin de dijital ortamda yapılması kolaylığı sunulduğundan hızlı bir şekilde kredilendirme işlemlerinin yürütülmesine imkan sağlıyor."

İlkadım Belediye Başkanı Necattin Demirtaş, "İnternet teknolojisinin sağladığı imkanları hizmetlerimizle harmanlayarak, 'dijital dönüşüm' çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu uygulama ile vatandaşlarımızdan sıklıkla gelen 'Evrağım kayboldu, evrağım hala imzalanmadı, belediyeye gelip gitmekten yorulduk' gibi şikayetleri ortadan kaldıracağız. Artık kimse belediyede birimler arasında dolaşmayacak. Hatta belediyeye gelinmesine bile gerek kalmayacak. Yapılan başvuruların ne zaman işleme alındığı, hangi aşamalardan ne kadar sürede geçtiği kayıt altına alınacak. Süreci denetleyerek, vatandaşı da bilgilendirerek, çok daha hızlı tamamlanmasını sağlayacağız" dedi.Başkan Necattin Demirtaş, uygulamanın imar ve yapı ruhsatı arşivini oluşturan belgelerin yıpranmasının önüne geçilmesi, aynı belgeye ihtiyaç duyan kişilere çoklu erişim, zamandan tasarruf ve kağıt israfı gibi bir çok alanda avantaj sunduğunu sözlerine ekledi.