Canik Belediyesi, 444 55 90 numaralı çağrı merkezine yapay zekâ entegre etti. Temmuz ayında çağrı merkezine gelen 652 talep anında çözüme kavuşturuldu.Çağrı Merkezi, mesai saatleri dışında da hizmet vermeye başladı. Yapay zekâlı sistem, günün her saatinde vatandaşı telefonda karşılıyor ve talebini anında kayda geçiyor. İlgili birime yönlendirilen talep sonuçlanıncaya kadar vatandaş sürekli bilgilendiriliyor.MARKETLER MERCEK ALTINDA
Vatandaşlar, özellikle zincir marketlerde ve semt pazarlarında yaşadıkları sorunları, şikayetleri veya talepleri 444 55 90 numaralı yapay zekâ destekli çağrı merkezine bildiriyor. Talepleri anında değerlendirmeye alan çağrı merkezi, zabıta ekiplerine yönlendiriyor. Gerekli denetim ve kontrollerden sonra çözüme kavuşturulan talebin sahibine yapay zekâ destekli çağrı merkezi aracılığıyla bilgilendirmede bulunuyor.İLETİŞİM BAŞKANLIĞI CANİK’İ ÖRNEK GÖSTERDİ
T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı, CİMER’e yapılan Canik ilçesindeki bir şikâyetin çözüme kavuşturulmasını örnek olarak gösterdi. İletişim Başkanlığı’nın resmî sitesinde şu ifadelere yer verildi; “Samsun İli Canik İlçesinde daha önce yapılan kazı çalışmaları sonrasında oluşan çukurlar nedeniyle yaşanan sorunların CİMER’e iletilmesi üzerine ilgili birimlerce yapılan inceleme sonucunda bölgede asfalt çalışması yapıldı.”


