• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Programlar
    FUTBOL 55HAFTA BİTERKENN. ALPER CABBAR - 55. SAYFASAĞLIKTA PSİKOLOJİSPOR GAZETESİ
  • KENT HABERLERİ
  • YEREL YÖNETİMLER
  • SİYASET
  • EĞİTİM
  • SAĞLIK EKONOMİ ÇEVRE - ENERJİ ASAYİŞ YEREL SPOR KÜLTÜR SANAT TEKNOLOJİ SEKTÖREL TANITIM AV. ARZU SABUNCU İLE ORTAK AKIL SEÇİM - 2019
  • Ara
A
Büyüt
A
Küçült
  1. Haberler
  2. ÇEVRE - ENERJİ
  3. Atasam Atakum Tıp Merkezi Genel Müdürü Birsen Öztürk: 'Hastanelerin Yönetim Anlayışı Değişmeli'
ÇEVRE - ENERJİ
Yayınlanma: 16 Mart 2021 - 00:45

Atasam Atakum Tıp Merkezi Genel Müdürü Birsen Öztürk: 'Hastanelerin Yönetim Anlayışı Değişmeli'

Hedef Halk Gazetesi Haber Editörü Noyan Alper Cabbar'ın; Samsun'un İnternet Televizyonu Kanal 362'de yayınlanan 55

ÇEVRE - ENERJİ
16 Mart 2021 - 00:45
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Atasam Atakum Tıp Merkezi Genel Müdürü Birsen Öztürk: 'Hastanelerin Yönetim Anlayışı Değişmeli'
Hedef Halk Gazetesi Haber Editörü Noyan Alper Cabbar'ın; Samsun'un İnternet Televizyonu Kanal 362'de yayınlanan 55. Sayfa Özel programının konuğu Atasam Atakum Tıp Merkezi Genel Müdürü Birsen Öztürk oldu.

"Sağlık sektöründe hizmet kalitesi, hastanelerin yönetim anlayışı, hasta memnuniyeti ve sağlık turizmine bakış" gibi çok sayıda konuya canlı yayında cevap veren Genel Müdür Öztürk, gazeteci Cabbar'ın sorularını cevapladı.

'DÖNÜŞÜME İHTİYAÇ VAR'
Atasam Atakum Tıp Merkezi Genel Müdürü Birsen Öztürk, "Hasta memnuniyetini arttırmak ve sağlık hizmetlerinin kalitesini yükseltmek için sağlık hizmetlerinde yapısal bir dönüşüme ihtiyaç duyulduğunu düşünüyorum. Söz konusu dönüşümde fiziki koşulların geliştirilmesinden daha önemli olarak hastanelerdeki yönetim anlayışının değişmesi gerekiyor. Sağlık sektöründe hizmet kalitesini esas alan köklü bir anlayış değişikliğine ihtiyaç duyulmaktadır" dedi.

'ÇÖZÜM ORTAĞI OLMALI'
Genel Müdür Öztürk, "Hastane yöneticisi sahada olmalı, çok iyi bir planlamacı olmalı, sektörel, tıbbi, yönetmelik açısından, teknolojik gelişmeleri yakından takip edebilmeli. İyi bir lider olmalı. Paylaşımcı ve bilgilendirici olmalı. İş ortakları ve ekibi için çözüm ortağı olabilmelidir. Orkestra gibi çalışması gerekir. Hastanede işleyen tüm yapıyla ilgili fikir ve bilgi sahibi olmalıdır" diye konuştu.

HASTA MEMNUNİYETİ NASIL SAĞLANIR?
Öztürk, şöyle konuştu; "Hasta memnuniyeti kapıdaki valeden ve güvenlik personelinin karşılamasından başlar, hasta kabulde işlemlerinin ne kadar hızlı ve düzenli gerçekleştirildiğiyle devam eder. Hekimin içten yaklaşımı, yeterli bilgilendirme yapabilmesi, hemşirelik hizmetlerinin yetkin, takipkar ve iletişiminin iyi, sevecen ve şefkatli olması, hastanın yatılı tedavisi esnasında karşılaştığı tüm otelcilik hizmetlerinin üst düzey olması hastanın memnuniyetini etkileyen faktörlerdir. Hastayı hikayesi ile değerlendirilerek, kişiye uygun, etik hizmet diye tanımlayabileceğimiz bir yaklaşımla, memnuniyeti sağlayabiliriz."

"Bir sağlık kuruluşu için hasta ve yakınlarından gelen şikayetler tehdit değil, iyileştirme için önemli fırsatlardır" diyen Birsen Öztürk, "Şikayetini bildirmeden hastane hizmetini kullanmaktan vazgeçen hasta, kuruluş için kayıptır. Hasta şikayetlerinin mutlaka hastane tarafından yakından ve zamanında tespiti ve çözümü gerekmektedir" dedi.

ŞİKAYETLER ÇOK BASİT
Atasam Atakum Tıp Merkezi Genel Müdürü Birsen Öztürk; "Aslında bu soruya başka bir soruyla yanıt vermek gerekir: Hastaları başka bir hastaneden hizmet almaya iten nedenler nelerdir? Yapılan bir çalışmada hastaların sürekli gittikleri hastaneyi terk etme sebeplerinin 'telefonuma cevap vermediler', 'mesaj bırakamadım', 'randevuma gittiğimde çok bekliyorum' gibi çözümü çok basit olan bazı işletme hatalarından kaynaklandığı görülmüştür. Kendisine verilen hizmetten memnun olan hasta, sürekli gittiği sağlık kuruluşuna da sadık kalmaktadır. Yine yapılan bir çalışmada yeni bir hasta kazanma maliyetinin, eski hastanızı elinizde tutma maliyetinden yedi kat fazla olduğu saptanmıştır. Hızlı ve etkin sonuçlara ulaşmak için talep ve şikayet konularına uygun yol haritaları önceden belirlenmeli, çözüm süreçleri ve süreçlerde görev alacak personel önceden planlanmalıdır" ifadelerini kullandı.

https://youtu.be/4GbDOECC-0k

'SAĞLIK TURİZMİ'NDE BAŞARININ ANAHTARI
'Sağlık turizmi' üzerine ilk ve çok kez çalışmalar yapan birisi olduğuna işaret eden Atasam Atakum Tıp Merkezi Genel Müdürü Birsen Öztürk, Samsun'un yeterli derecede sağlık turizminden pay alamadığına dikkati çekti.

Yabancı dil eğitiminden yurt dışı reklam ağına kadar Samsun'un tanıtımının doğru planlanması gerektiğini kaydeden Birsen Öztürk, sağlık turizminde 'yabancı' kavramının 'gurbetçi' olarak algılandığını belirterek, bu algının yanlış olduğunu söyledi. Öztürk, ayrıca direkt uçuş seferlerinin olmamasından kaynaklı yabancı hastaların Samsun'u değil, Antalya, İzmir ve İstanbul gibi kentleri tercih ettiğini kaydetti.

PAYDAŞLAR BİRARAYA GELMELİ
Samsun'un tarihi, kültürü, doğası, yemekleri, sahil gibi bir bütün olarak, ulaşımından konaklamasına, sağlık hizmetini doğru ve etkin şekilde almasında tüm paydaşların ortak hareket etmesi gerektiğini sözlerine ekleyen Genel Müdür Öztürk, şöyle konuştu; "Kentin tüm paydaşları bir araya gelerek bu konuya odaklı bir birim kurmalıdır. Hangi ülkeler bu konuda iyi bir pazar. Kente maddi getirisi neler? Yabancı ülkelere oranla Samsun; ucuz sağlık hizmetlerinin alındığı bir kent. Bunu neden fırsata çevirmeyelim. Sağlık turizmi deyince çok değerli hastanelerimiz, doktorlarımız, otellerimiz var. Tarihi, kültürel, doğal güzellikleriyle gezilecek, sağlık hizmeti alacak hastanın döviz bırakacağı yerler var. Burada hastayı memnun ettikten sonra onun ülkesinden getireceği diğer hastaları da düşünmemiz lazım. O zaman işte hedeflediğimiz 'Sağlık Turizmi'nde payımızı alabiliriz."
İlginizi Çekebilir
Samsun'da 204 İşletmeye Yağ Tutucu Sistemi
Samsun'da 204 İşletmeye Yağ Tutucu Sistemi
Samsun'a Sıfır Atık Pazarı Kuruluyor
Samsun'a Sıfır Atık Pazarı Kuruluyor
Samsun'da Çevre Dostu Yerli Hizmet
Samsun'da Çevre Dostu Yerli Hizmet
İlkadım'da Kaçak 500 Kg İç Yağına El Konuldu
İlkadım'da Kaçak 500 Kg İç Yağına El Konuldu
Son Haberler
Uğur Okulları Şampiyonluk Kupasını Samsun'a Getirdi
Uğur Okulları Şampiyonluk Kupasını Samsun'a Getirdi
Ihlamur Kafe ve Restoran Zengin ve Lezzetli Menüsü
Ihlamur Kafe ve Restoran Zengin ve Lezzetli Menüsü
Bağımsızlık Çağrısı Havza'dan Yapıldı
Bağımsızlık Çağrısı Havza'dan Yapıldı
Canikli Mucitlerin Hedefi Birincilik
Canikli Mucitlerin Hedefi Birincilik
Öz Kaynaklarımızla Proje Yapabilir Duruma Geldik
Öz Kaynaklarımızla Proje Yapabilir Duruma Geldik
Atakum Ailesi Yasta
Atakum Ailesi Yasta

Ana Sayfa
Programlar
KENT HABERLERİ
YEREL YÖNETİMLER
SİYASET
EĞİTİM
SAĞLIK
EKONOMİ
ÇEVRE - ENERJİ
ASAYİŞ
YEREL SPOR
KÜLTÜR SANAT
TEKNOLOJİ
SEKTÖREL TANITIM
AV. ARZU SABUNCU İLE ORTAK AKIL
SEÇİM - 2019
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Günün Haberleri
Arşiv
Hava Durumu
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
Samsun Kanal 362 İnternet Video Haber Sitesi
Pazar Mah. Meserret Sokak Talakoğlu İşhanı No:21/Kat:1D:12 İlkadım / SAMSUN
362medyagrup@gmail.com
0 (543) 476-9327
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Hava Durumu
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.